DMD Kök Hücre

Duchenne Kas Distrofisi (DMD) Son Gelişmeler

DuchenneKas Distrofisi ile ilgili, aileler tarafından güncel gelişmeler doğrultusunda en çok merak edilen konu şüphesiz ki kök hücre tedavisidir. Ancak sağlık alanında günümüzde bir çok alan istismara açık olduğu üzere umut tacirleri tarafından sıkça istismar edilen konulardan biride maalesef ki kök hücre tedavisidir.

Hastalığın geninin 1987 yılında bulunmasının ardından 2010 yılında DMD’li hastalarının yaklaşık %15’lik bir kısmını oluşturan kesimi için ümit verici gelişmeler olmuştur. Ancak bir çok çalışma henüz deney aşamasındadır ve uygulanabilir duruma gelmesi için önemli kabul edilebilecek süreler gerekmektedir.

Ülkemizde de dünyada ki gelişmelerle birlikte önemli çalışmalar yapılmaktadır. Ancak yapılan çalışmalar henüz hayvan deneyleri aşamasındadır. Hayvan deneyleri başarılı olsa dahi insan deneylerinde de aynı başarıyı elde etmek mühimdir. Bu çalışmaların gelecek açısından atılmış önemli adımlar olduğu göz önüne alınarak, desteklenmelidir.

Bu hastalığın paydaşlarının hekim, fizyoterapist, psikolog ve ihtiyaç dahilin de diğer sağlık çalışanları olduğu unutulmadan aile mutlaka tedavi ekibinin çizdiği tedavi planına itibar etmelidir.

Bu alanda ki gelişmeleri kurumumuz web sitesi üzerinden ve Türkiye Çocuk Nörolojisi Derneği web sitesinden takip edebilirsiniz.

Fizyoterapist

Piraye Serdaroğlu,Haluk Topaloğlu-Duchenne kas distrofisi(DMD) ve kök hücre